W oparciu o Decyzję nr 28/12 Komendanta Szkoły Policji w Katowicach z dnia 22 czerwca 2012 roku w sprawie zasad prac kancelaryjno-biurowych oraz obiegu dokumentów służbowych, wydanej na podstawie § 4 ust. 1 regulaminu Szkoły Policji w Katowicach z dnia 28 listopada 2008 r. prowadzone są następujące rejestry:
1. Centralne rejestry kancelaryjne:
- rejestr skarg i wniosków,
- rejestr aktów prawnych zewnętrznych i wewnętrznych,
- rejestr wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
- rejestr teczek dokumentów, dzienników i książek ewidencyjnych (WKT-111),
- rejestr umów,
- rejestr protokołów brakowania dokumentacji niearchiwalnej kategorii "BC",
- rejestr zwolnień lekarskich.
2. Korespondencja rejestrowana poza e-SOD:
- dzienniki podawcze,
- książki doręczeń,
- rejestry poczty specjalnej, rejestry nadawcze do Urzędów Pocztowych - zgodnie z wymogami podmiotów odbierających przesyłki,
- rejestry ofert przetargowych.
3. Jednocześnie kancelaria tajna prowadzi:
- dzienniki korenspondencyjne dokumentów niejawnych,
- rejestr postępowań sprawdzających,
- rejestr poświadczeń bezpieczeństwa,
- rejestr zaświadczeń o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych.
Kancelaria i sekretariaty szkoły przekazują dokumentację do archiwum przy zachowaniu przepisów dotyczących postępowania z aktami archiwalnymi w resorcie spraw wewnętrznych.
Działalność archiwalną w resorcie spraw wewnętrznych prowadzi sieć archiwów, do których należą także archiwa szkół policji. Archiwum Szkoły Policji w Katowicach funkcjonuje w oparciu o przepisy Zarządzenia nr 45 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 maja 2008 r. w sprawie postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w archiwach wyodrębnionych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji lub przez niego nadzorowanych.
- dzienniki korenspondencyjne dokumentów niejawnych,
- rejestr postępowań sprawdzających,
- rejestr poświadczeń bezpieczeństwa,
- rejestr zaświadczeń o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych.
Kancelaria i sekretariaty szkoły przekazują dokumentację do archiwum przy zachowaniu przepisów dotyczących postępowania z aktami archiwalnymi w resorcie spraw wewnętrznych.
Działalność archiwalną w resorcie spraw wewnętrznych prowadzi sieć archiwów, do których należą także archiwa szkół policji. Archiwum Szkoły Policji w Katowicach funkcjonuje w oparciu o przepisy Zarządzenia nr 45 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 maja 2008 r. w sprawie postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w archiwach wyodrębnionych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji lub przez niego nadzorowanych.